Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

mLegitymacje

LXXXI LO im. A. Fredry przystąpiło do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja jest dokumentem elektronicznym, który ma taką samą funkcję i moc prawną, jak legitymacja wydana w wersji papierowej lub w postaci plastikowej karty (e-legitymacji). Jest to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel

 

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano legitymację szkolną w postaci papierowej lub w postaci plastikowej karty. Jest ona dodatkiem do pozostałych wersji legitymacji. mLegitymacje są wydawane na wniosek rodziców ucznia bądź na wniosek pełnoletniego ucznia.

 

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej czy też e-legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

 

Za pomocą mLegitymacji można skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują przy okazaniu „tradycyjnych” dokumentów, jak np. z ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych.

 

Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej/e-legitymacji. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana.

 

Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była ona przechowywana. mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia. W momencie zgubienia lub kradzieży telefonu, należy natychmiast poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji.

 

Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji

Aby uruchomić mLegitymację należy:

  • złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (wzór wniosku na stronie poniżej); podpisany wniosek należy przynieść do sekretariatu szkoły; aby otrzymać kody do mLegitymacji należy również okazać w sekretariacie legitymację w wersji papierowej lub e-legitymację,
  • wysłać na adres sekretariatu (sekretariat@fredro.pl) jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz oznaczeniem klasy,
  • pobrać aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin,
  • po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego, uruchomić System na urządzeniu.
Data dodania: 2025-01-24 09:15:57
Data edycji: 2025-01-24 09:32:14
Ilość wyświetleń: 101

Kalendarz

Olimpiady

Zgłoś się do olimpiady przedmiotowej!
Więcej informacji

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego!
Więcej informacji
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej