LXXXI LO im. A. Fredry przystąpiło do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja jest dokumentem elektronicznym, który ma taką samą funkcję i moc prawną, jak legitymacja wydana w wersji papierowej lub w postaci plastikowej karty (e-legitymacji). Jest to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano legitymację szkolną w postaci papierowej lub w postaci plastikowej karty. Jest ona dodatkiem do pozostałych wersji legitymacji. mLegitymacje są wydawane na wniosek rodziców ucznia bądź na wniosek pełnoletniego ucznia.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej czy też e-legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.
Za pomocą mLegitymacji można skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują przy okazaniu „tradycyjnych” dokumentów, jak np. z ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych.
Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej/e-legitymacji. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana.
Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była ona przechowywana. mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia. W momencie zgubienia lub kradzieży telefonu, należy natychmiast poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji.
Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji
Aby uruchomić mLegitymację należy:
00-180 Warszawa
ul. Miła 7