Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Co zmienić w Warszawie? – praktyczna strona retoryki

Co zmienić w Warszawie? – praktyczna strona retoryki

W roku szkolnym 2014/2015 LXXXI LO realizowało projekt „Co zmienić w Warszawie? – Praktyczna szkoła retoryki”, który zyskał uznanie jury w konkursie „Warszawskie Inicjatywy Edukacyjne” i został sfinansowany przez Biuro Edukacji. Koordynatorem projektu była pani Dorota Oleszczak - nauczycielka języka polskiego, a uczestnikami uczniowie z różnych klas, specjaliści od dyskusji, debatowania i wystąpień publicznych. 

Podstawowe cele projektu to zdobycie przez zainteresowanych uczniów umiejętności konstruowania wypowiedzi perswazyjnych, debatowania i brania udziału w dyskusji. Realizując projekt uczniowie mogli poszerzać swoją wiedzę na podstawie książek z zakresu retoryki i sztuki wystąpień publicznych, które udało się zakupić do biblioteki szkolnej z budżetu przedsięwzięcia.

Zgodnie z założeniami finałem projektu stała się debata oksfordzka na temat związany ze sprawami istotnymi dla mieszkańców Warszawy, By się do niej odpowiednio przygotować uczniowie dowiadywali  się, jakie kwestie mieszkańcy Warszawy uważają za ważne i wymagające dyskusji, zebrali ich opinie, a następnie – po debatach treningowych i ćwiczeniach na warsztatach retorycznych – zaprezentowali swoje umiejętności w połączonej z panelem debacie na wybrany temat.

Finałowa debata odbyła się we wtorek, 23 czerwca.  Nasi uczniowie: Zuzanna Rasolompionona i Maciej Zadroga z 1a, Alicja Gromadzka, Jan Burbicki i Maksymilian Radzikowski z 1b, Anna Celska z 2a i Zuzanna Sęk z 2b oraz absolwentka Maria Dickson z 3a spierali się na temat sensowności rozbudowy II linii metra oraz rozwijania komunikacji naziemnej w Warszawie.

Zdaniem zarówno publiczności, jak i jury wygrała drużyna opowiadająca się za tezą (Jan Burbicki, Zuzanna Sęk, Anna Celska, Maria Dickson), czyli zwolennicy rozbudowy linii metra. W ocenie widzów poziom debaty był wysoki, a obie drużyny prezentowały przekonujące i udokumentowane argumenty.

Uczestnicy projektu - z rąk pani dyrektor Joanny Kalety-Szabłowskiej i opiekuna grupy pani Doroty Oleszczak - odebrali też nagrody książkowe.

oprac. D. Oleszczak

 

Data dodania: 2020-09-16 23:12:30
Data edycji: 2020-09-24 13:21:33
Ilość wyświetleń: 1204

Kalendarz

Olimpiady

Zgłoś się do olimpiady przedmiotowej!
Więcej informacji

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego!
Więcej informacji
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej